Onze vrijwilliger Tineke

Veel van onze oude ambachten komen echt tot leven door vrijwilligers die live laten zien hoe een en ander werkt(e). Zo ook de ambachten spinnen en weven. Maak kennis met Tineke, onze spinster!

“Ik ben Tineke van Doorn, de spinster van het museum. Je kunt mij regelmatig in het museum vinden bij het ambacht ‘Spinnen & Weven’, waar ik het ambacht spinnen demonstreer. Ik spin nu al tientallen jaren. Eind jaren 70 heb ik de kneepjes van het vak geleerd en ik ben er daarna eigenlijk nooit meer mee gestopt! Waarom? Omdat ik spinnen heerlijk vind, ik word er zo ontspannen van. Dat is ook de reden dat ik het ambacht nu ook nog demonstreer in het museum. Daarnaast heeft het spinnen in het museum nog een groot pluspunt: de leuke gesprekken met bezoekers! De museumbezoekers zijn altijd erg geinteresseerd in mijn ambacht en altijd in voor een praatje. Elke dag heb ik gezellige gesprekken, en niet eens altijd over het spinnen hoor, haha! Dat maakt het spinnen in het museum zo leuk. Ik zit hier nu 8 ​en ik geniet er nog iedere dag van. Ik hoop dat ik dat nog lang kan en mag blijven doen!”

Word vrijwilliger