Wie zijn wij

Wij zijn het Oude Ambachten & Speelgoed Museum. Maar wij zijn ook:

• Kees, Wendy en Ronald. Vader, dochter en zoon. Eigenaar, strategie & beleidsvoering en bedrijfsleider van het museum.
  • Een team van maar liefst 35 vrijwilligers en vaste (horeca)medewerkers.
  • Een grote collectie aan cultureel erfgoed

Het begon allemaal met… Kees

30 jaar geleden startte Kees een verzameling van allerhande spullen. Dit deed hij naast het runnen van zijn veehouderij, op het erf van zijn ouders, die een kaasmakerij/boerderij hadden. Toen de gemeente aan de deur stond met industrieplannen, besloot Kees om zijn boerenbestaan gedag te zeggen en zich volledig te focussen op zijn verzameling. Zodoende opende hij op 26 juni 1995 officieel de deuren van het Oude Ambachten en Speelgoed Museum.

Meer over geschiedenis

Uit de hand gelopen hobby

Een uit de hand gelopen hobby… dat is hoe sommige mensen het noemen, maar wel een onwijs succesvolle hobby. Wij verwelkomen jaarlijks maar liefst 35.000 bezoekers en maken hen dagelijks blij met alles wat ze bij ons kunnen bekijken. Voor velen een feest van herkenning.

De collectie

We hebben de enorme collectie opgedeeld in 160 ambachten, een speelgoedmuseum en wisselende tentoonstellingen of exposities. Het zijn voornamelijk vooroorlogse items die met name de Nederlandse geschiedenis van 1910 tot 1970 laten zien. De collectie bestaat uit maar liefst één miljoen items.

Ontdek het museum